Betingelser og vilkår

Betaling

Når du handler hos oss går de fleste kjøp gjennom NETS, vår betalingspartner.
Vi tilbyr flere alternativer avhengig av hva som passer deg best:

Betal med Kort/Vipps

NETS Faktura/Afterpay

Klassikeren blant enkle og trygge betalinger. Når du handler på faktura gjennom NETS/Afterpay får du kostnadsfritt en betalingsfrist på 14 dager, og faktura sendes ikke ut før ordren din er sendt fra vårt lager. Du betaler aldri for noe som er feil, eller som ikke dukker opp. Det er enkelt, risikofritt og praktisk. 

NETS Utsettelse Faktura

Med NETS kan du også velge å få en utsatt faktura med en betalingsfrist på 45 dager, dette koster kun kr 29,- i gebyr.

Samle dine kjøp på NETS/Afterpay Portalen

Del opp, utsett eller betal direkte. Logg inn på https://www.myafterpay.com/no-no for å enkelt se og endre dine betalinger.

Leveranse og Frakt

Vi pakker og sender varene dine normalt innen 1-2 virkedager.

I tillegg kommer transportørens leveringstid, normalt 1-4 dager.

Enkelte varer og personaliseringsprodukter sendes direkte fra produsent

Varene dine sendes som MyPack til nærmeste MyPack utleveringssted. Mindre pakker sendes med sporingsnummer direkte til din postkasse.

Uavhentede pakker

Uavhentede pakker faktureres gebyr kr. 360,-

Når ordre kjøpes for henting i selgers lokale der selger oppbevarer ordren før henting varsles kjøper når vare er gjort klar for henting. Ordren belastes da kjøper og henter ikke kjøper varen innen 1 måned tilfaller produktet selger.

Matbokser og andre produkter som er produsert på bestilling blir fakturert for produksjonskostnadene for bestilte varer i tillegg til retur porto- og ekspedisjonskostnader.

Beløpet dekker våre porto- og ekspedisjonskostnader.

Unnlatt betaling fører til rettslig inndrivelse og ytterligere omkostninger.

Retur og angrerett

Kjøper har retur og angrerett i henhold til angrerettloven.

Kjøper har 14 dagers ubetinget angrerett av ubrukte og brukte varer i originalemballasje uten skade. Når det gjelder brukte varer, så kan næringsdrivende kreve at kjøper erstatter verdireduksjon som følge av kjøpers håndtering av varene. Fristen for angrerett starter å løpe når kjøper har mottatt varene. 

Fyll ut returskjema / angrerettskjema og returner dette sammen med varen. Vennligst kontakt oss på via kontaktskjema før retur. Returporto betales av kjøper.

Produkter som mat, produkter med utløpsdato, navne/bilde smokker, barnevognskilt og matbokser som er produsert på bestilling blir ikke refundert.

Returforsendelser må ikke sendes i postoppkrav. De vil ikke bli avhentet.

Transportskade

Transportskader må meldes til transportør umiddelbart ved henting/utlevering. Fyll ut transportørens skadeskjema.

Reklamasjon

Vi forholder oss til Forbrukerkjøpsloven av 21. Juni Nr. 34 2002

Hvis du oppdager feil eller mangler på en vare, må du innen rimelig tid gi oss melding om reklamasjon. Fristen for å reklamere er ikke kortere en to måneder fra du oppdager feil/mangelen. Reklamasjon må skje senest to år etter du mottok varen. Hvis varen ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for reklamasjon fem år. Reklamerer du ikke i tide, tapes retten for reklamasjon (plomberingen eller beskyttelsesplasten må ikke være brutt).

Det er imidlertid ikke en mangel hvis feilen skyldes unormal slitasje eller uriktig bruk - f.eks. at du har brukt den i strid med bruksanvisningen, eller at den har vært utsatt for ytre påvirkning.

Er det slike årsaker til feilen, har du normalt ikke krav på at selgeren dekker dine omkostninger til f.eks. reparasjon eller omlevering.

Forhindret fra levering

Blir vi forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av enhver omstendighet som vi ikke kan råde over som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører, produsenter eller transportører som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er vi fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Vennligst gi oss tilbakemelding via kontaktskjema før reklamasjon sendes til oss.

Vi som selger kan til enhver tid kansellere en ordre og tar forbehold om eventuelle feilprising og feilinformasjon i nettbutikken, nyhetsbrev og trykksaker. Herunder antall til levering og tilgjengelighet.